Dieta Sirtuionowa

Zasady diety sirtuinowej,  opracowali dwaj dietetycy: Aidan Goggins i Glen Matten. Od 2016 aktywnie ją rozwijają i osiągają niezwykłe efekty. Ten sposób odżywiania stał się sławny za sprawą Adele, która pokazała się światu, wiosną 2020, szczuplejsza o blisko 45 kilogramów. Dieta ta polega na włączeniu do codziennego jadłospisu tzw. żywności sirtuinowej, czyli wybranych produktów roślinnych, które zwiększają tempo spalania tkanki tłuszczowej, przyśpieszają przemianę materii oraz mają właściwości odmładzające. Dieta sirtuinowa zdrowo odmładza i odchudza. Jest smaczna i niemonotonna.

Zgodnie z zasadami diety produkty bogate w aktywatory sirtuin  to :

  • gryka,
  • jarmuż,
  • pietruszka,
  • rukola,
  • seler naciowy,
  • soja,
  • kakao,
  • kapary,
  • kawa,
  • kurkuma,
  • czerwona cebula,
  • czerwona cykoria,
  • czerwone wino,
  • daktyle,
  • lubczyk,
  • oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia,
  • orzechy włoskie,
  • truskawki,
  • zielona herbata.

Dieta sirtuinowa zakłada ograniczenie spożywania mięsa, produktów z białej mąki, wysoko przetworzonych,  bogatych w węglowodany i zawieających tłuszcze trans.

Autorzy tego systemu proponują 3 etapy diety:

⦁ I etap: przez 3 dni spożywa się 1.000 kcal w postaci 3 koktajli oraz 1 posiłku, kolejne  4 doby – 1 500 kcal, na które składają się 2 koktajle i 2 posiłki. Celem pierwszego etapu jest wyeliminowanie z organizmu nadmiaru toksyn.

⦁ II etap: spożywa się 1 koktajl + 3 posiłki dziennie, bez ograniczeń kalorycznych.

⦁ III etap (od 15. dnia): jadłospis opiera się  na produktach zawierających jak najwięcej sirtuin.

W połączeniu z aktywnością fizyczną oraz innymi zdrowymi nawykami, można w ten sposób ograniczać tempo starzenia się organizmu, odzyskać siły witalne oraz zredukować skutki stresu cywilizacyjnego.

Gallery

Zapisz się na newsletter

This website uses COOKIES.

By browsing it you accept our cookies policy, according to your browser settings. Read more about Privacy Policy.

OK, close